رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از دوشنبه پیش‌رو سامانه‌ای بارشی وارد کشور می‌شود، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار کرمان با منفی ۲۰ درجه و بندرعباس با ۲۶.۵ درجه سردترین و گرمترین هوا را داشته‌اند.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از دوشنبه پیش‌رو سامانه‌ای بارشی وارد کشور می‌شود، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار کرمان با منفی ۲۰ درجه و بندرعباس با ۲۶.۵ درجه سردترین و گرمترین هوا را داشته‌اند.
کد خبر: ۱۴۴۷۲۷۰

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور گفت: امروز جمعه (یازدهم اسفند) شاهد بارش برف در خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات گلستان هستیم.

وی ادامه داد: امروز در نوار شرقی و برخی مناطق جنوب شرق  کشور نیز بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید را خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی عنوان کرد: برای فردا شنبه نیز در نوار شرقی و جنوب شرق کشور وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود.

به گفته ضیاییان برای روز شنبه در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی شده است.

وی درباره روز یکشنبه نیز بیان کرد: برای این روز در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی افزایش ابر و رگبار پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره اینکه آیا در هفته پیش‌رو شاهد ورود سامانه بارشی به کشور خواهیم بود؟ نیز به  جام جم آنلاین گفت: دوشنبه با ورود سامانه بارشی  شهروندان در غرب، جنوب غرب، برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، بخش‌هایی از مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور شاهد بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهند بود.

به گفته ضیاییان بارش‌ها روز دوشنبه در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

وی یادآور شد: در روز سه شنبه نیز بیشتر فعالیت این سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره روند کاهش دمای هوا نیز توضیح داد: از امروز روند افزایش نسبی دمای هوا را در سطح کشور شاهد خواهیم بود.

ضیاییان ادامه داد: امروز و فردا خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج  خواهد بود و در روز یکشنبه شرق دریای عمان و دوشنبه نیز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی شده است.

 وی درباره اینکه در ۲۴ ساعت  گذشته کدام مناطق کشور سردترین هوا را داشته‌اند؟ نیز عنوان کرد: در این مدت در لاله‌زار کرمان دمای ۲۰ درجه زیر صفر ثبت شده است.  در کوهرنگ نیز دمای منفی ۱۸ درجه ثبت شده و  بویین میاندشت نیز دمای منفی ۱۷ درجه را داشته‌اند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره دمای هوای مراکز استان‌ها نیز بیان کرد: در ۲۴ ساعت  گذشته شهروندان در زنجان و اردبیل دمای منفی ۱۲ و در شهرکرد منفی ۱۱ درجه را تجربه کرده اند.

‌ضیاییان درباره دمای ثبت شده در تهران نیز گفت: در شهر تهران دمای منفی ۲ درجه در فرودگاه مهرآباد ثبت شده و در استان تهران نیز فیروزکوه دمای منفی ۱۳ درجه را داشته است.

‌وی درباره گرمترین مناطق کشور در ۲۴ ساعت گذشته نیز توضیح داد: در این مدت بندرعباس با ۲۶.۵ و جاسک  با حدود ۲۶ درجه گرمترین مناطق کشور بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها